Просалова Віра. Текст у світі текстів Празької літературної школи. Монографія. – Донецьк: Східний видавничий дім, 2005. –344 с. ISBN 966-7804-91-7 У книзі простежується взаємодія текстів, виявляються інтертекстуальні зв’язки між творами письменників Празької літературної школи, їх попередників і сучасників, з’ясовуються форми і типи інтертекстуальності. Діалогічні зв’язки між текстами розглядаються як результат опосередкованих чи безпосередніх контактів: Є.Маланюка і Ю.Дарагана, О.Теліги і Н.Лівицької-Холодної, Л.Мосендза і Юрія Клена, О.Ольжича й І.Ірлявського. Показано, що Празька літературна школа формувалася у контексті національної та світової традицій. Призначена для літературознавців, вчителів-словесників, студентів гуманітарних факультетів вищих навчальних закладів, усіх, хто цікавиться проблемами літературознавства.
Ця книжка – це спроба молодого науковця Петра Іванишина, студента філфаку Дрогобицького педінституту ім. І. Франка, осмислити світоглядну еволюцію поета Олега Ольжича та ідейно-естетичні параметри його творчості. Біографія і творчість поета розглядаються в тісному зв'язку з національно-визвольною боротьбою 30–40-х років, активним учасником і одним із керівників якої він був.
Вагоме значення в поетиці О.Ольжича відіграють такі художні прийоми, як порівняння і зіставлення: так оригінальні авторські образи взаємопояснюють один одного.
На наш погляд, найпродуктивнішим художнім засобом у творчості Олега Ольжича є метафора. Метафору в його поезії можна класифікувати: власне метафора, метафора генітив (метафора родового відмінка,яка основана на зближенні неконкретного з конкретним), складна метафора (метафора, яка накладається на інші тропи).
Варто розглянути один із тропів — епітет — у творах О. Ольжича. Євген Маланюк, звернувши увагу на цей художній засіб поета, вказував, що Ольжич не вживає багатство мови для себе самого, а скоріше як засіб передавати певні символи і поняття. Тому епітети в нього — звичайні, сірі прикметники, але вони розкривають за допомогою контексту незвичайні, досі заховані властивості, своєї словесної природи.